úterý 4. listopadu 2014

Tři měsíce mám za sebou


Uplynulo to neuvěřitelně rychle. 1.listopadu jsem se ráno probudila do slunečného dne a cítila jsem úlevu. Tříměsíční perioda, kterou jsem si nastavila, skončila a tak jsem si celý den užívala bez myšlenky na to, že dneska mě ještě čeká studium.

Zavrtala jsem se do čtení knížky v italštině, kterou jsem začala číst před týdnem. A usmála jsem se, vždyť to je stádium, do kterého jsem se chtěla dostat: schopnost domluvit se a číst literaturu a články  a jakékoliv jiné materiály, které mě zajímají. Takže skončením tříměsíční lhůty moje studium nekončí, ale začíná J Bezpochyby moje úroveň není dokonalá a vím přesně, kde mám mezery.  Vnímám, že jsem vkročila do dalšího stádia, kdy jsem začala vnímat tok jazyka a jeho zpěvnost velmi blízce a těším se na tuto fázi hlubšího poznávání jazyka, jeho melodie, jeho barevnosti a rozmanitosti.

Na jednu stranu jsem cítila úlevu, na druhou stranu mi bylo i trochu smutno. Vlastně se mi ta cesta líbila. Byla  intenzivní a plná zajímavých a hezkých momentů.  Dokonce mi bylo i trochu líto, že už nebudu pociťovat  ten vnitřní tlak, vnitřní motivaci, která mě poháněla a občas taky pěkně štvala svou každodenní rutinou. Ale nakonec se mi italština za tu dobu začala hodně líbit a její přítomnost mě v mém každodenním rytmu bavila.

Výsledek tedy pro mě je: JE MOŽNÉ SE JAZYK NAUČIT ZA TŘI MĚSÍCE.

Znamená to domluvit se o všem, co je potřeba, vést konverzaci plynulou bez dlouhého váhání a škobrtání.  Ale já mám na jazycích ráda tu následující fázi, která předčí schopnost komunikovat cokoliv, co člověka napadne a přidá k tomu ještě hlubší pochopení jazyka, jeho struktury, jeho hloubky, kudrlinky a výjimečnost.
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat