čtvrtek 2. července 2015

Vrací se pravidelné příspěvky

Dneska jsem se podívala na datum posledního příspěvku a raději nepočítala tu dlouhou prodlevu. Promítala jsem si hlavou, proč se to stalo, kde se to zaseklo. A víte, co? Je to úplně jednoduché … neměla jsem dostatek energie. Jedna událost stíhala druhou a mně chvilku trvalo, než jsem si našla čas, abych si sedla s tužkou a papírem a sestavila ‚TO DO‘ list.  Prostě jsem se nechala strhnout vírem událostí a činností, které se zdály, že mají přednost. Zaplavila mě vlna pocitu, že se to nedá zvládnout a na chvilku jsem zapomněla, jak takový ‚TO DO‘ list je efektivní.
TO DO LIST, neboli seznam toho, co je potřeba udělat. Prostě si sepíšete všechno, co chcete dělat, ale taky, co musíte udělat, vše, co je nezbytné, ale i to, co je méně důležité, ale často o to lákavější J Dřív jsem si myslela, že je to známka neschopnosti – psát si seznamy! Proč? Není lepší trénovat si paměť a pamatovat si to? Jako když jsem byla malá holka a máma mě posílala na nákup. Taky jsem nechtěla seznamy! Byla jsem přece velká holka, která si všechno pamatovala!
Jo, ale z malé holky je velká holka, která si začala psát seznamy a vůbec se za to nestydím J Není to snad proto, že bych si to nepamatovala. Naopak, všechno, co mám dělat, si pamatuju. Bohužel nebo bohudík, to nevím J Protože to je právě to, co mě vlastně strašně stresuje. Víří to hlavou, blikají všechny kontrolky: ‚tohle tě ještě čeká‘, ‚tohle už je pozdě!‘ ‚A tohle bych tak ráda dělala, ale kde proboha na to vzít čas!‘ A mně třeští hlava a mám pocit, že už se mi tam nic nevejde, natož třeba pak cizí slovíčka J
Taky to znáte?
Takže můj ‚To Do‘ list je hotový a já se těším, že jsem zase s vámi s pravidelnými příspěvky ze života a z praxe a inspiracemi nejen k tomu, jak se učit cizí jazyk.
Těšte se tedy každý čtvrtek na malou inspiraci J
 

 
A ještě inspirace pro dnešní den: tentokrát pro angličtináře
Už víte, kam pojedete na dovolenou?
Jaký typ dovolené plánujete? Tady máte pár nápadů, jak to pojmenovat v angličtině:
 Sightseeing holiday                                                       poznávací dovolená
Hiking holiday                                                                  dovolená na horách
Backpack holiday                                                            dovolená s batohem
Adventure holiday                                                        dobrodružná dovolená
Diving holiday                                                                  dovolená s potápěním
Canoeing holiday                                                           kanoistika – dovolená na řece
Wellness holiday                                                            odpočinková dovolená
                                                                                          v hotelu, lázních
 
A pro ty, kteří ještě váhají a chtěli by si právě tento rok udělat dovolenou snů... třeba vám následující příspěvek BBC přinese ten správný nápad (úroveň mírně pokročilá).

A když na správný nápad ještě není ten správný čas, tak určitě si aspoň procvičíte nebo ověříte svojí angličtinu :-)
 
 

 

Žádné komentáře:

Okomentovat