čtvrtek 23. října 2014

Arancini s rýží plněné fenyklem a sýrem

 
ARANCINI
 
 
Už jste jedli v Itálii arancini? Je to velká dobrota. Já jsem je poprvé ochutnala v Římě, ale prý nejlepší jsou na Sicílii. Takže na ty úplně pravé arancini si musím počkat až na Sicílii.
 
Mezitím jsem však doma udělala pokus. No ... vyšlo to zcela jinak než jsem chtěla a plánovala a především jsem nejspíš dost důkladně nenásledovala recept. zjistila jsem, že mi půlka ingrediencí chybí. A tak jsem se inspirovala :-) To, co vzniklo se ani zdánlivě nepodobalo tomu, co to mělo být. Ale co? Chutnalo to výborně a na pravé aranciny s počkám do Toskánska. A to už bude brzy :-) Za 14 dní!
 
O recept se ráda podělím. Je z knihy 'Ricette vegetariane'. Přeložila jsem ho do češtiny, pro ty z vás, kteří by ho chtěli zkusit :-)
 
1,5 l zeleninového  vývaru
1 malá lžička oleje
30 g másla
1 cibule nadrobno nasekaná
2x fenykl nakrájený na plátky
1 malá lžička balsamica
125 ml bílého vína
650 g rýže arborio
50 g nastrouhaného parmazánu
25 g šnytlíku  čerstvě natrhaného
1 vejce lehce našlehané
150 g rajčat nakrájených na kousky
100g mozzarelli
80g rozmraženého hrášku
Mouka – na obalení  kopečků rýže
3 vejce navíc lehce našlehané
200g strouhanky
Olej na smažení 
1.       V uzavřeném hrnci  ohřejte zeleninový vývar 
2.       V pánvi rozpuste olej a máslo a osmahněte na mírném oleji cibulku zhruba 3 minuty. Přidejte fenykl a nechte vařit 10 min. Oroste octem a vínem, zvyšte plamen a nechte vařit, dokud se nevypaří tekutina.  Pak přidejte rýži a míchejte 1 minuto, dokud směs nedostane zlatavou barvu a nezprůhlední 
3.       Nalijte 125 ml horkého zeleninového vývaru a neustále míchejte a nechte vařit na mírném ohni, odkud se tekutina zcela neabsorbuje. Neustále přidávejte vývar, pokaždé 125 mil, míchejte 20-25min, dokud se zcela nevypaří vývar  a rýže nedostane krémový charakter. Přidejte parmezán, šnytlík, vejce a rajčata. Dejte to celé do polévkové mísy a uložte do lednice.
4.       V míse smíchejte mozarellu a hrášek a dochuťte solí a pepřem. 
5.       Mokrýma rukama zpracujte rýže do 14 stejných kuliček. Rozmáčkněte každou opatrně v centru, vložte opatrně lžičku směsi s hráškem, uzavřete a vytvořte kouli. Osolte a opepřete mouku, nyní obalte každou kouli v mouce, poté ponořte do vajíčka a nakonec obalte ve strouhance. Rozložte je na pekáč vystlaný alobalem a dejte na 30 min do lednice. 
6.       Naplňte pánev do třetiny olejem a rozehřejte ho. Když bude olej dostatečně horký, vložte do něj rýžové koule na 5 minut, dokud nebudou do zlatova opečené a křupavé a nebo dokud nebudou nebo dokud se vnitřní sýr neroztaví. Nechte koule odkapat na papírové kuchyňské utěrce. Pokud sýr nebude rozpuštěný, rozžhavte troubu na 180 stupňů na 5 minu.  
7.       Servírujte se salátem nebo zeleninou.  
 
A pro inspiraci také moje verze :-) Recept na vyžádání :-)
 
 
 
 
 
 

Žádné komentáře:

Okomentovat