čtvrtek 9. října 2014

Jak dál? Něco mi chybí

'Italská úvaha'


Sono due mesi fa quando ho comminciato a studiare l´Italiano.  Al´inizio c´era enthusiasmo. Tutto era nuovo per me e mi é piaciuto di conoscere lentamente nuovi segretti della lingua, ascoltare la lingua che suona molto bene.  Anché il progresso era piu grande al´inizio che piu tardi. Perché quando mi sono riesco a  costruire le prime frazi e le prime chiacchiere, ero felice. C´era la gioia e anché il sentito che tutto va bene.  

Naturalmente c´é sempre la gioai in questi giorni,  mi piace imparare una lingua straniera, mi piace anché l´idea di imapararla in tre mesi. Mi piace anché l´idea di andare in Italia dopo  questo periodo come un regalo per la fatica e il tempo che ho dedicato allo studio.

Ma devo ammettere che ci sono anché giorni, quando mi sento molto stanca e non ho voglia di studiare. É veramente  una routine che mi fa stanca. Ogni giorno – dopo il lavoro, dopo tutto il giorno quando voglio riposare o fare altre cose.

Allora, che cosa faccio, quando non c´é voglia? Ci sono molte cose che mi aiutano: bevo una tazza di té o una tazza di caffee e non faccio niente, riposando e oservando il bosco dal mio balcone, penso all´Italia e per esempio al loro delizioso caffee, e le strade in le citta italiane, il rumore sulle strade, penso alle montagne, al mare o al bosco delle pine in Cecina  o agli amici che vivono in Italia. Per un momento mi immagino essere qui e riposare senza tutto lo stresso della vita abituata che risulta dalla routine quotidiana.

 Oppure faccio una passegiata, un po´movimento,  il parco mi fa molto bene. Ho una tendenza a dimenticare che movimento e aria fresco é molto importante. Perché la mente occore una pauza e diventare tranquilla dopo tutto il giorno incontrando molte persone e risolvendo molte situazione. Penso che molta gente ha questa tendenza, l´ inclinazione al movimento in nostra vita, ma di solito si trata di un movimento della mente e non di movimento fisico.  Perché ci sono sempre molte cose da fare, che sembrano importante. Abitualmente consideriamo tutto per avere la stessa importanza e questo é proprio la cosa che ci fa stanchi e impegnati e stressati. Spesso  non riusciamo a vedere che le cose abbiano importanze differente – ci sono qualle che sono veramente indispensabile ma ci sono anché le cose che non dobbiamo sbrigare immediatamente. Ma che difficile é per la nostra mente lasciare queste cose e farle  un´altra volta. Devo mettere la stanza in ordine subito o posso rimandarlo un po´? Quando faccio le cose sotto lo stresso,  lo faró con soddisfazione? No … almeno per mé no, quando mi sento stressatta, le cose non diventano piacevole per me. Ma tuttavia é difficile non farlo subito, perché si attessa che lo faccio. Actualmente anché io ho queste previsione di farlo. Ma questo sono soltanto previsioni J É un sentito veremante di sollievo non seguire le previsioni e fare  un´altra cosa che é piu importantaJ Qualcosa, che normalmente non fareremmo.

Allora – come é la cosa con l´Italiano – qualle importanza ho assegnato al´italiano?  Si deve fare subito o posso spostare lo studio per un´altra volta? Allora, ho fatto il decisione di imparare ogni giorno per questo ha certo una importanza. E vero, ogni giorno – é troppo molto J Ma é importante, quando vogliamo imparare la lingua, collegarsi con il flusso della lingua. Tuttavia provo di fare ogni giorno un po´differente e divertente. Non ho un fisso periodo al giorno quando voglio dedicare il mio tempo alla lingua. Ho bisognio di sentire un po´la libertá é sponntaneitá. Una volta studio un po´di mattina, un´altra volta pomerrigio e finalmente  qualche volta anché di sera.  Una volta vado a trovare i miei amici per una corta chiacchiere, un´altra volta faccio una passegiata o pratico la yoga. Anche se pratico la yoga quasi ogni giorno. Non posso immaginarmi lasciare lavorare soltanto la mente, anché il corpo ha bisognio di esercizii. Anché il cibo é importante per me … perché quello che mangiamo influenza la nostra mente. Ma é veramente difficile  pensare del lavoro, del  studio, della famiglia,  del mangiare e poi anché  del movimento. Il giorno sembra piu corto per fare tutto. Ma é possibile – ci deve essere una struttura particolare quando vogliamo unire tutti aspetti. Quando riusciamo a unire tutto é certamente importante scallino allo sucesso. Si deve organizzare, si deve pensare in detaglio prima dell´inizio, poi possiamo raggiungere un sucesso J Naturalmente ci sono fasi per ripensare se la nostra agenda é sempre in equilibrio con noi.

Questo é proprio il periodo in quello mi trovo ora J Devo ripensare gli miei obiettivi e la mia routine quotidiana, perché sono un po´stanca J Mi sembra che ci manca qualcosa J

Vi faccio sapere quando trovaró la risposta … che cosa mi manca J

_______________________

Český překlad:


Jsou to dva měsíce, kdy jsem začala studovat italštinu. Na začátku bylo nadšení. Všechno bylo nové a mě se líbilo pomalé poznávání nových tajemstvích italštiny, naslouchat jí a jejímu zvuku. Také postup byl větší na začátku než později. Protože, když se mi podařilo dát dohromady první věty a první rozhovoru, měla jsem radost. Byla tam radost a také pocit, že jde všechno dobře.

Samozřejmě stále je tam radost i v těchto dnech, stále mě baví učit se cizí jazyk, také mě baví myšlenka naučit se to za tři měsíce. Také se mi líbí myšlenka výletu do Itálie po těchto třech měsících, je to jako malý dárek za tu námahu a čas, který jsem studiu věnovala.

Ale musím také přiznat, že jsou dny, kdy se cítím hodně unavená a nemám chuť studovat. Je to denní rutina, která mě unavuje. Každý den – po práci, po celém dni, kdy mám chuť odpočívat nebo dělat jiné věci.

Co vlastně dělám, když nemám chuť? Je hodně věcí, které mi pomáhají: dám si šálek čaje nebo kávy a nic nedělám, odpočívám a dívám se na les z mého balkónu, vzpomínám na Itálii a například na jejich výbornou kávu, ulice v italských městech, dění na ulicích, vzpomínám na hory, moře a borovicový les v Cecine nebo na přátele, kteří tam žijí. Na chvilku si představuji, že tam jsem, odpočívám beze stresu všedních dní, které často vyplývají z každodenní rutiny.

Nebo jdu na procházku, trocha pohybu, park mi dělá dobře. Mám tendenci zapomenout, že pohyb a čistý vzduch je tak moc důležitý. Protože mysl potřebuje pauzu a ztišit se po celém dni, kdy potkáváme hodně lidí a řešíme různé situace. Myslím, že mnoho lidí má tuto tendenci -  tendenci k pohybu v našem životě. Ale často se jedná o pohyb mysli a ne o pohyb fyzický. Protože vždy je spousta věcí, které je třeba dělat, které se zdají být důležitějšími. Obvykle přiřazujeme všemu stejnou důležitost a to je přesně co, co nás unavuje, zaměstnává a stresuje. Často nevidíme, že různé věci mají různou důležitost – jsou věci, které jsou opravdu nezbytné, ale jsou také věci, které nemusíme zařizovat hned. Jak těžké je pro naši mysl nechat právě tyto věci na pozdější chvilku. Musím uklidit pokoj hned nebo to mohu na chvilku odsunout? Když dělám věci pod tlakem, udělám je s uspokojením? No … alespoň pro mě ne. Když se cítím pod tlakem, věci nevznikají s radostí. Ale přesto je to těžké neudělat to hned, protože se očekává, že to udělám. A vlastně také já sama očekávám, že to udělám. Ach ta očekáváníJ Je to velká úleva, když nesledujeme očekávání a uděláme něco jiného, co je ‚důležitější‘ J Něco, co bychom jindy nedělali.

Jak to tedy mám s italštinou – jakou důležitost jsem jí přiřadila? Musím jí udělat hned nebo to mohu přesunout na jindy? Udělala jsem rozhodnutí učit se každý den, proto má italština důležitost. Pravda, každý den je někdy hodně J ale je důležité, když se chceme naučit cizí jazyk, abychom se naladily na jeho tok. Přesto se snažím udělat každý den jiný a zábavný. Nemám pevnou dobu během dne, kterou chci věnovat studiu. Potřebuji cítit trochu svobody a spontaneity.

 Někdy studuji ráno, jindy odpoledne, někdy večer. Někdy jdu navštívit kamarády na krátké popovídání si, někdy udělám procházku, někdy si zacvičím jógu. I když praktikuji jógu skoro každý den. Nedokážu si představit, že bych nechala pracovat jenom mysl, také tělo potřebuje trochu cvičit.  Důležité je také jídlo… protože právě to, co jíme ovlivňuje naší mysl. Je ale velmi těžké myslet na práci, na studium, rodinu, přátele a ještě jídlo a pohyb. Den se zdá být příliš krátký na to, aby člověk udělal všechno. Ale je to možné – je potřeba, abychom si vytvořili určitou strukturu, když chceme sladit všechny aspekty. Když se nám podaří vše sladit, tak je to určitě první důležitý krok k úspěchu. Musí se nad tím přemýšlet, organizovat do detailu ještě před tím než začnete, pak se nám lépe dosáhne úspěchu. Samozřejmě, přijdou chvíle, kdy je potřeba to přehodnotit, aby byl náš program s námi stále v souladu.

A to je asi to, v čem se nacházím momentálně J Musím přehodnotit cíle a také svou denní rutinu, protože jsem unavená. Zdá se mi, že mi něco chybí J

Dám vědět, až najdu odpověď … jaká věc mi chybíJ

 

Žádné komentáře:

Okomentovat